Nr.119/10.01.2025
In atenţia tuturor locuitorilor comunei Frumusani
In conformitate cu legislaţia specifică se organizează întocmirea şi ţinerea la zi a datelor ce fac obiectul Registrului agricol, pentru anul 2025.
Aceasta activitate se realizeaza de autorităţile administratiei publice locale şi are drept scop asigurarea unei evidenţe unitare cu privire la starea şi dezvoltarea agriculturii şi buna utilizare a resurselor locale.
In registrul agricol al comunei Frumusani si satelor componente , se inscriu gospodăriile populaţiei, cu tot terenul in proprietate şi cel pe care il utilizează in arenda sau in parte, in asociare sau sub alte forme, după caz , clădirile cu destinatia locuinţă şi constructiile –anexe şi animalele pe care le detin pe raza localităţii Frumusani, indiferent de domiciliul proprietatarului.
Se consideră gospodărie, in sensul Ordonantei Guvernului nr.28/2008 privind registrul agricol , totalitatea membrilor de familie, rudelor sau altor persoane care locuiesc şi se gospodăresc impreună, avand buget comun şi care, după caz, lucrează impreună sau detin animale, consumă si valorifică in mod comun produsele agricole obtinute.In registrul agricol se inscriu toate gospodăriile populatiei, chiar dacă nu detin terenuri agricole şi silvice, animale sau clădiri existente la inceputul anului pe raza localităţii.
Datele inscrise in registrul agricol constituie baza de date pentru eliberarea unor inscrisuri solicitate de cetăteni, eliberarea de documente doveditoare privind proprietatea asupra unor bunuri mobile sau imobile, atestate de producător şi carnete de comercializare, starea materiala necesară pentru situatiide protectie socială, obtinerea unor drepturi materiale şi /sau băneşti sau alte documente la baza cărora stau informaţiile cuprinse in registrul agricol , potrivit legii.
Au obligatia de a declara date:
- persoanele fizice cu domiciilul in localitatea Frumusani sau satele componente
-persoanele fizice cu domiciliul in altă localitate care detin bunuri pe raza comunei Frumusani sau a satelor componenete.
- persoanele juridice cu sediul in comuna Frumusani sau satele componente
- persoanele juridice cu sediul in altă localitate care detin bunuri pe raza comunei Frumusani si satele componente, Inscrierea datelor in Registrul agricol se face pe baza declaraţiilor date sub semnatură proprie a capului de gospodarie sau, în lipsa acestuia, a unui membru major al gospodăriei care dispune de capacitatea deplină de exercitiu.
Pentru persoanele juridice datele se inscriu in registrul agricol pe baza declaratiilor date de reprezentantul legal respectiv, insotite de documente.
Înscrierea în Registrul agricol a datelor privind cladirile şi terenurile, a titularului dreptului de proprietate asupra acestora, precum şi schimbarea categoriei de folosinţă se pot face numai pe bază de documente anexate la declaraţia facută sub semnatură proprie.
Modelul declaratiei poate fi obtinut de la sediul primăriei, birou registrul agricol , şi /sau pe site-ul institutiei – www.primaria-frumusani.ro.
Perioadele in care persoanele fizice si juridice au obligatia sa declare datele pentru inscrierea in registrul agricol sunt următoarele:
a) 5 ianuarie şi ultima zi lucrătoare a lunii februarie, pentru datele anuale privind membrii gospodariei, terenul aflat in proprietate şi cel pe care il utilizează, cladirile cu destinaţia de locuinţa, constructiile-anexe şi mijloacele de transport cu tracţiune animala şi mecanica, maşinile, utilajele şi instalaţiile pentru agricultura şi silvicultura, efectivele de animale existente in gospodărie/unitate cu personalitate juridică, la inceputul fiecarui an, precum şi modificarile intervenite in cursul anului precedent in efectivele de animale pe care le dețin, ca urmare a vanzarii-cumpararii, a produşilor obţinuţi, a morţii sau sacrificării animalelor ori a altor intrari-ieşiri;
b) intre 1 şi ultima zi lucrătoare a lunii mai, pentru datele privind modul de folosinţă a terenului, suprafeţele cultivate, terenurile necultivate, ogoarele, numarul pomilor în anul agricol respectiv.
c) Persoanele fizice şi juridice au obligaţia să declare date, pentru a fi inscrise in registrul agricol şi in afara termenelor prevăzute la lit. a) şi b), in termen de 30 de zile de la aparitia oricărei modificări.
În cazul în care persoanele fizice sau cele juridice nu fac declaraţiile la termenele prevăzute mai sus, se consideră că nu au intervenit niciun fel de modificări, fapt pentru care în registrul agricol se reportează din oficiu datele din anul precedent, cu menţiunea «report din oficiu» la rubrica «semnătura declarantului».
Pentru efectuarea unei declaraţii complete care sa conţina informatiile necesare pentru inscrierea datelor in registrul agricol, vă rugăm să aveti asupra dumneavoastră documente care să ateste calitatea de proprietar sau detinător al imobilelor/bunurilor/efectivelor de animale, după caz, precum şi documente privind identificarea persoanelor din componenta gospodăriei.
Declararea datelor in registrul agricol se face la sediul Primariei, situat în comuna Frumusani, str.Principală nr.81, birou Registrul agricol in zilele de Luni, Marti, Miercuri şi Joi in intervalul 8.00- 16.00.
Persoana de contact: Sin Silvia - TEL.0242.516.007.
Prezentul anunt constituie mod de aducere la cunoştinţă publică a prevederilor legale privind Registrul agricol şi a fost publicat in temeiul art.15 din OUG 28/2008 privind registrul agricol, cu modificările şi completările ulterioare.
SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI,
Burlac Ion